Velkommen til min semifaglige og semipersonlige rosablogg. Jeg vurderte å lage en interessant og dyptpløyende folkeopplysningsblogg, men ettersom folket ikke ønsker å opplyses, og jeg er altfor lat, landet jeg på å bare skrive litt om mote og trender og sånt som interesserer meg. Jeg håper inderlig at resultatet skal bli såre tær, sinte innlegg og mye hatmail, men seriøse fagdiskusjoner mottas også med takk.

fredag 15. oktober 2010

Navneskifte

Så har jeg endelig bestemt meg - jeg skal skrive bloggen under et kallenavn. Ikke fordi jeg tror at det gjør meg anonym - jeg regner med at de fleste som leser bloggen enten alt vet hvem jeg er, eller er lure nok til å på svært kort tid finne det ut. Jeg har heller ikke noe stort behov for anonymitet - det kan tvert om være lettere å bli tatt seriøst når man kommer med uttalelser under eget navn. Men - ettersom dette ikke er museets offisielle blog, men er drevet av meg privat, har jeg kommet fram til at ved å ikke skrive bloggen under fullt navn, er det enklere å etablere avstand mellom mine uttalelser her og mine uttalelser som museumskonservator.

Navnet jeg har valgt er min egen lille forvridning av valkyrienavnet Skògul (Grimnismål og Håkonarmål) - "skogull" har bare mer av to av mine favoritt ting i seg - skog og ull. Eller kanskje sko og gull - alt sammen saker og ting jeg helt sikkert kommer til å skrive om..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar